вторник, 6 август 2013 г.

За моите фейсбук приятели

Сетих се случайно тези дни, че преди около три години - през лятото на 2010 г. направих едно своеобразно проучване на приятелите ми във фейсбук, според информацията, която всеки от тях беше споделил в профила си. 
За съжаление съм загубил публикацията с резултатите от това проучване, но успях да открия работната таблица, където обработвах събраните данни. Вероятно ще се запитате, защо съм си играл да правя тези сметки? В действителност за да обходя профилите на около 200 човека и според публикуваната от тях информация, да направя една сравнително представителна извадка за всички заедно, доколкото си спомням, ми бяха необходими няколко дни - почти седмица. 
Но скоро се замислих, дали отново да не направя същото проучване? През лятото на 2010 г. имах около 199 приятели във фейсбук. Днес, те са 326! Една значителна част от онези 199 обаче вече не са в списъка ми с приятели. Но ще бъде истинско предизвикателство да разбера повече за приятелите си във фейсбук? Да получа една по-мащабна картина за всички тях. 
И така накратко ето какво получих, като крайни резултати през август 2010 г.:
Общ брой приятели - 199, от които 44% бяха мъже, а 56% - жени. 11% от тях бяха представители на зодия рак, 10,6% - на зодия лъв, а директно след тях се нареждаха представителите на телците и девите. 12 % от приятелите ми бяха родени през месец юли, а 11% през месец август. Макар, че една част от приятелите ми не бяха публикували данни за възрастта си, успях да изчисля, че средната възраст на всички останали беше 28 години. Разбира се, преобладаваха приятелите ми на възраст 19-35 г. или общо 74%. Всички те имаха тогава средно по 487 приятели.

***
44% от фейс-приятелите ми бяха от Нови пазар, 19 % от Шумен, а 17 % от София.

***
Повече от половината от тях, през 2010 г. бяха аполитични или с неясни политически възгледи - общо около 60 %. Други 32 % бяха привърженици или симпатизанти на БСП или други политически структури в левия спектър. 

***
Според личния си статус, 46 % бяха обвързани, 31 % - необвързани, а за останалите липсваха данни.
***

Едва 28 % от приятелите ми тогава, бяха отбелязали, че изповядват някаква религия, като в случая това бяха предимно християни. 

***
Повечето приятели тогава бяха ученици и студенти, но имаше също двама депутати от БСП, евродепутати, общински съветници, учители, журналисти, университетски преподаватели и др.

Няма коментари:

Публикуване на коментар